Τετάρτη 18 Ιανουαρίου 2017

Πρώην όμορφη

Επτά με επτάμισι το πρωί δεν είμαι και πολύ συμπαθητικός άνθρωπος. Είμαι κάτι σαν τη Σαπφώ Νοταρά όταν ζητάει το νοίκι απ τους νοικάρηδές της. Στις 7 σήμερα λοιπόν άνοιξα την αυλόπορτα σε δύο νέα παιδιά που ήρθαν με το φορτηγό για να βάλουν πετρέλαιο καθότι τα βράδια η θερμοκρασία πέφτει κάτω από το μηδέν, κάμποσους βαθμούς.

Ταυτόχρονα όμως χτυπούσε το κινητό μου και αναγκάστηκα να μιλήσω αγγλικά ενώ με νοήματα τους έδειχνα που έπρεπε να πάνε για να βάλουν πετρέλαιο. " Τι γυναίκα!" άκουσα να μουρμουρίζει ο ένας από τους δύο για να συμπληρώσει ο δεύτερος κάτι σαν " πρώην όμορφη". Κοιτάχτηκα, διότι αυτό το " πρώην όμορφη" ήταν μία υπέροχη ταυτότητα- έτσι αποκαλούμε τη μαμά μου- αλλά στάθηκα σε μία λεπτομέρεια: φορούσα δύο διαφορετικά πασουμάκια, ο μον ντιε (!) όταν γνωρίζω ότι έχω μόνο ένα ζεύγος, το μονόχρωμο παντελόνι μιας πυτζάμας ήταν το πιο ευπρεπές μέρος της αμφίεσής μου, διότι από πάνω μία μπλούζα παρδαλή - που ορκίζομαι δεν είναι δική μου διότι είμαι του μονοχρώμου- που καλυπτόταν λίγο από ένα κόκκινο αμάνικο μπουφάν, απ αυτά που φορούν οι οικοδόμοι για να έχουν τα χέρια ελεύθερα, το μαλλί αχτένιστο που συγκρατούνταν από τα μακρινά γυαλιά που κάλυπταν ένα άβαφο πρόσωπο με τη χλωμάδα της νεκρής. Ήμουν η απόλυτη έκφραση του " έριξα κάτι επάνω μου".

Τελείωσα το τηλεφώνημα, τελείωσαν κι εκείνοι με το πετρέλαιο κι όταν τους μίλησα ισπανικά νομίζω ότι ήθελαν να ανοίξει η γη να τους καταπιεί γιατί ήταν πεπεισμένοι ότι ήμουν ξένη. Τα πρωινά παλικαράκια μεταξύ 25-30, ηλικία που έχουν τα αγόρια που φλερτάρουν την κόρη μου, ένιωσαν άβολα γιατί τους είχα ακούσει. Οπως αρμόζει όμως σε μια μελλοντική "πεθερά" τους, αλλά " πρώην όμορφη" πήραν και ανάλογο χαρτζηλίκι για να πιούν έναν καφέ στην υγειά μιας "πρώην όμορφης"!

Μπαίνοντας στο σπίτι κοίταξα κάτι θλιβερά ωραιότατα δεκάποντα που πρέπει να τα κρύψω στη ντουλάπα αφού ανήκουν σε " πρώην" εποχές. Αποφάσισα ως "πρώην" να ετοιμάσω έναν καφέ για να αρχίσω να ξυπνάω από τον πρωινό λήθαργο και ως " πρώην" σας γράφω μια καλημέρα. Με λένε Δώρα, είμαι 52 ετών και ξεκαρδίζομαι και απολαμβάνω τα πρωινά μου χάλια!

Δώρα Μακρή
Μαδρίτη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου